테르콘 드래곤(Tercorn Dragon)은 2019년 9월경에 출시된 종입니다.

설명 문구[]

[]

"Water glistens on this egg’s shimmering shell." (물기가 알의 어른거리는 껍데기 위로 반짝거리는군요.)

해츨링[]

"Aww... It’s a cute baby dragon. While most often helpful, it easily gets upset and sulky." (어머나…귀여운 아기 드래곤이에요. 대부분은 자주 도움이 되지만, 쉽게 언짢아하고 부루퉁해합니다.)

성숙한 해츨링[]

성룡[]

"Tercorn Dragons are typically friendly and peaceful in nature. Most individuals are eager to help, and show highly-cooperative behavior. However, they can easily feel disrespected by those unfamiliar with their customs. While the three long horns protruding from their heads may be fearsome, they serve mostly to scare off aggressors, and if an attack is deemed necessary for self-defense, it is never deadly in intention. Tercorn Dragons are quite social and active within their aquatic environment, but rarely emerge on land if not caring for unhatched offspring in hidden coastal caves."

(테르콘 드래곤들은 일반적으로 친근하고 천성이 평화롭습니다. 대부분의 개체는 도와주고 싶어하며 매우 협력적인 태도를 보입니다. 그러나 자신들의 관습에 익숙하지 못한 이들한테 쉽게 무례함을 느낄 수 있습니다. 머리에서 돋아난 세개의 기다란 뿔이 무서워 보일 지도 모르겠지만, 이것들은 대개 공격하는 대상을 겁주어 쫓아내는 용도로, 만약 그 공격이 자기 방어가 필요하다고 여겨 그랬다면 절대로 치명적일 의도로 그런 것은 아닙니다. 테르콘 드래곤들은 꽤나 사교적이고 수생 환경에서 활동적이지만 아직 부화하지 않은 숨겨진 해안 동굴 속 새끼를 돌보기 위해서가 아니고서는, 거의 육지로 나오지 않습니다.)

드래곤 백과[]

해츨링 습성[]

성룡의 습성[]

서식지[]

식성[]