쿠사 드래곤(Khusa Dragon)은 2017년 8월에 출시된 종으로 실제 있는 동물 중 수염 수리를 본따 제작했으며 이름은 별다른 뜻은 없다고 제작자가 밝혔습니다.

설명 문구[]

[]

"This egg is smooth and shiny." (이 알은 부드럽고 반짝거리는군요)

해츨링[]

"Aww... It’s a cute baby dragon. It’s covered in a very thin layer of down." (어머나…귀여운 아기 드래곤이에요. 아주 얇은 층의 솜털로 뒤덮여있네요.)

성숙한 해츨링[]

"And look! It’s grown bigger! It must be close to maturing." (그리고 보세요! 더 커졌어요! 어른이 될 때가 가까워지고 있나봐요.)

성룡[]

"Khusa dragons thrive in dry, desolate, and rocky areas. Though they can fly, Khusa enjoy honing their climbing skills on foot. Shortly after they hatch, parents are already teaching their young how to pick their way across cliff faces, escarpments, and thin ridges. The young are well cared for by their parents, but other Khusa in the area also look out for the young—despite not forming close-knit groups, these dragons form loose alliances with their closest neighbors. If a threat is spotted, they will attack from above and drive it to the ground where Khusa have an advantage."

(쿠사 드래곤들은 건조하고 황량하며 바위가 많은 지역에서 번성합니다. 날 수는 있지만 쿠사들은 발로 등반하는 기술을 갈고 닦길 즐깁니다. 태어난지 얼마 되지 않아, 부모는 자신의 새끼한테 이미 절벽면, 급경사와 비좁은 산등성이를 따라 어떻게 길을 골라야할지 가르칩니다. 새끼는 부모로부터 잘 보살핌받지만 해당 지역의 다른 쿠사 또한 ―긴밀한 관계의 집단을 형성하고 있지 않음에도 불구하고 새끼를 신경쓰며, 이런 용들은 자기와 가까운 이웃과 느슨한 동맹을 형성합니다. 만일 위협이 포착되면 그들은 위에서부터 쿠사들이 우세를 점하는 지상으로 급강하해 공격할 겁니다.)

드래곤 백과[]

해츨링 습성[]

성룡의 습성[]

서식지[]

식성[]