제스터 드래곤(Jester Dragon)들은 최초로 추가된 쌍두룡 혼혈로 2020년 5월에 추가되었으며 블랑블랙 드래곤바우타 드래곤을 교배하여 낳을 수 있습니다.

어원인 Jester는 어릿광대란 뜻으로 광대 종류 중에서도 주로 궁중 광대를 의미하며 가면을 쓴 외형과 알의 바둑판 무늬와도 연관이 있습니다.

설명 문구[]

[]

"This egg has a checkered shell." (이 알은 껍질이 바둑판 무늬네요.)

해츨링[]

"Aww... It’s a cute baby dragon. It prances around even when it doesn’t want to play." (어머나…귀여운 아기 드래곤이에요. 놀고 싶지 않을 때도 껑충거리며 뛰어다니는군요.)

성숙한 해츨링[]

성룡[]

"Jester Dragons are a pleasant, agreeable breed of dragon known for their striking colors and springy, playful-looking way of moving. Jesters are light on their feet and almost look like they’re dancing from place to place, making them rather fun to watch, but this is simply their natural tendency. Jesters are drawn to excitement and noise, and to dragons and even humans with natural leadership skills. A Jester’s heads tend to get along quite well and are good at recovering from actual conflict, though the black-masked head is generally witty and a bit snarky, and the white-masked head is typically more cheerful and good-natured. Their light-hearted bickering is often cited as an inspiration for comedic writing. Jesters are far from defenseless, though: if actually threatened, they have a very toxic venomous bite, and they are perceptive dragons despite their apparent playfulness. It is thought that their bright, sharply-contrasting colors are aposematic, to warn potential predators of their venom."

(제스터 드래곤들은 그 인상적인 빛깔과 생기 넘치는 장난기 많아 보이는 움직임으로 유명한 즐겁고 쾌활한 드래곤종입니다. 제스터들은 발이 날래고 거의 여기저기 춤추듯 돌아다니는 것처럼 보여서, 지켜보기에는 재밌지만 이는 단순히 이들의 타고난 기질일 뿐입니다. 제스터 드래곤들은 신바람과 소음, 그리고 자연스러운 통솔력을 지닌 드래곤과 심지어는 인간들한테까지 이끌립니다. 제스터의 머리들은 제법 서로 잘 지내는 편이며 실제 싸우더라도 곧잘 화해하지만, 검은 가면을 쓴 머리 쪽이 보통 재치있고 다소 비웃는 쪽으로, 하얀 가면을 쓴 머리가 일반적으로 더 쾌활하고 선량한 편입니다. 이들의 들뜬 말다툼은 종종 희극의 영감으로 인영되기도 합니다. 그러나 제스터들은 무방비함과는 한참 거리가 멉니다. 만일 진짜로 위협을 받아 물렸다간 매우 치명적인 독이 있고 누가봐도 알 수 있는 장난기에도 불구하고 직관력이 뛰어난 용들입니다. 이들의 밝고 확연히 대비되는 색상은 잠재적인 포식자들에게 자신의 독을 경고하는 방어색이라고 여겨집니다.)

드래곤 백과[]

해츨링 습성[]

성룡의 습성[]

서식지[]

식성[]