제비꼬리 드래곤(Swallowtail Dragon)은 2011년 3월경에 출시된 종으로 도트의 날개가 반투명해서 배경 화면이 비친다는 특징을 갖고 있습니다.

설명 문구[]

[]

"This egg has a very thin shell." (이 알은 껍질이 아주 얇네요.)

해츨링[]

"Aww... It’s a cute baby dragon. It has two tails!" (어머나…귀여운 아기 드래곤이에요. 꼬리가 두개군요!)

성숙한 해츨링[]

성룡[]

"Swallowtail dragons are graceful and quick flyers, much like their namesake bird. They are capable of precise aerial acrobatics, and can reach very high altitudes. Because of this, humans observing these dragons are often astonished at how large they are when confronted up close. A Swallowtail's diet consists of insects and small mammals plentiful in temperate forests. These dragons are also made remarkable by their paperthin wing membranes, which allow light to pass through, creating an astonishing effect on starry nights."

(제비꼬리 드래곤들은 우아하고 재빠른 그들과 이름이 같은 새와 거의 똑같은 비행사들입니다. 이들은 정확한 곡예 비행이 가능하고 매우 높은 고도까지 도달할 수 있습니다. 이 때문에 이 용을 관찰하는 인간들은 종종 그들과 가까이 마주했을 때 이들이 얼마나 큰지 깜짝 놀라고는 합니다. 제비꼬리의 식단은 온대림에 풍부한 곤충과 소형 포유류로 이루어져있습니다. 이 용들은 또한 빛이 투과되게 하여 별이 많은 밤에 놀라운 효과를 만들어내는, 종이같이 얇은 자신들의 날개막으로 주목할 만합니다.)

드래곤 백과[]

해츨링 습성[]

성룡의 습성[]

서식지[]

식성[]