애쉬 드래곤(Ash Dragon)은 2018년 8월에 출시된 종입니다.

이름으로 쓰인 ash는 재, 잿더미를 뜻하는 영단어입니다.

설명 문구[]

[]

"This ashen egg is smooth to the touch." (이 잿빛 알은 만져보면 부드럽군요.)

해츨링[]

"Aww... It’s a cute baby dragon. It has a rather intimidating face." (어머나…귀여운 아기 드래곤이에요. 꽤나 겁나는 얼굴을 갖고 있네요.)

성숙한 해츨링[]

"And look! It has grown spiked scales! It must be close to maturing." (그리고 보세요! 돌기가 난 비늘이 자랐어요! 어른이 될 때가 가까워지고 있나봐요.)

성룡[]

"Named after their cloudy, ashen scales, Ash Dragons are large, gentle beasts, although their faces can give unaccustomed folk a fright. Their tough scales and sheer size make them infrequent attack targets, traits that explain why pygmy dragons and other small dragon breeds can often be seen riding on their backs, hiding amongst their large spiked scales. Though they tend to be mostly quiet, Ash dragons have a low, deep roar that is typically only used to threaten or call to others of their kind."

(우중충한 잿빛 비늘에서 이름을 따온 애쉬 드래곤은 커다랗고 온순한 짐승들이지만 그 얼굴이 익숙하지 않은 부류들에게는 두려움을 줄 수 있습니다. 이들의 질긴 비늘과 순전한 덩치만으로도 공격 대상이 되는 경우는 드물며, 어째서 피그미 드래곤과 다른 작은 종류의 용들이 이들의 등에 올라타, 커다란 돌기가 난 비늘 사이에 숨어있는 모습을 볼 수 있는 특성이 되기도 합니다. 대부분은 조용히 지내는 성향이지만 애쉬 드래곤들은 오직 일반적으로 위협하거나 다른 동족을 부를 때만 사용되는 낮고 깊은 포효를 낼 수 있습니다.)

드래곤 백과[]

해츨링 습성[]

성룡의 습성[]

서식지[]

식성[]