알메랄드 드래곤(Almerald Dragon)은 2016년 8월에 추가된 종입니다.

이름의 어원이 되는 almerald는 녹색 보석인 에메랄드의 영단어 emerald의 철자에서 앞부분을 약간 바꾸어 붙인 것으로 추측됩니다.

설명 문구[]

[]

"This glossy green egg is rather warm." (이 윤이 나는 녹색 알은 다소 따뜻하네요.)

해츨링[]

"Aww... It’s a cute baby dragon. It seems to get warmer and brighter when you are around it." (어머나…귀여운 아기 드래곤이에요. 당신이 주위에 있을 때 좀 더 따스해지고 밝아지는 것 같군요.)

성숙한 해츨링[]

"And look! It has grown a beautiful silver mane! It must be close to maturing." (그리고 보세요! 아름다운 은빛 갈기가 자랐어요! 어른이 될 때가 가까워지고 있나봐요.)

성룡[]

"Almerald Dragons are an unusual species. They have gem-like protrusions along their spine that brighten and darken depending on their mood. In addition, their body temperature grows warmer during periods of excitement, and cooler during darker moods such as anger or depression; as such, it is fairly easy to read an Almerald’s emotions. Their mood can change quickly at times, going from calm to angry in a matter of seconds. If their anger becomes bad enough they can become a frightening opponent. Adults are not normally high in energy, so they hunt infrequently and prefer to lazily consume large quantities of fruits and nuts."

(알메랄드 드래곤들은 독특한 종입니다. 등골을 따라 나 기분에 따라 밝아지고 어두워지는 보석같은 돌출부를 갖고 있습니다. 게다가 이들의 체온은 행복한 기간 동안 점차 따뜻해지며 분노나 우울감 같은 부정적인 기분동안에는 차가워집니다. 이처럼 알메랄드의 감정은 상당히 읽기 쉽습니다. 이들의 기분은 때로는 차분한데서 몇 초만에 화를 내는 식으로 매우 빨리 바뀔 수 있습니다. 만일 그 분노가 충분히 악화되기 시작한다면 두려운 적이 될 수 있습니다. 성룡들은 보통 활력이 넘치는 편은 아니라서, 어쩌다 사냥을 하며 느릿느릿 대량의 과일과 호두를 섭취하길 선호합니다.)

드래곤 백과[]

해츨링 습성[]

성룡의 습성[]

서식지[]

식성[]