아마르이그니스 드래곤(Amarignis Dragon)들은 2021년 발렌타인을 기념해 등장한 기간 한정 드래곤입니다. 단일 성별로 모두 암컷만 나오는 종입니다.

이름의 어원은 영원, 불멸을 뜻하는 산스크리트어 Amar와 불을 뜻하는 라틴어 Ignis에서 따와 합성한 단어입니다.

설명 문구[]

[]

"Dim flames spark up from this egg whenever joy sparks up in you." (어둑한 화염이 당신이 기쁨으로 기운을 낼 때마다 불붙네요.)

해츨링[]

"Aww... It's a cute baby dragon. Small bursts of pale flames adorn its scales when there is laughter around." (어머나…귀여운 아기 드래곤이에요. 작은 타오르는 창백한 불꽃이 주변에서 웃음소리가 들릴 때면 비늘을 꾸며주네요.)

성숙한 해츨링[]

"And look! Delicate fins now flank the fervent flames on its back. It must be close to maturing." (그리고 보세요! 여린 지느러미가 이제 등 위의 강렬한 불꽃 옆으로 났어요! 어른이 될 때가 가까워지고 있나봐요.)

성룡[]

"Amarignis Dragons are benign creatures, known for the brilliant flames veiling their backs. These flames are a manifestation of positive emotions present both within the dragon and in minds of those in their territory. Those with the most radiant flames are seen as the most beautiful—consequently, assuring happiness in their territory is a priority for an Amarignis, through a variety of means such as charming ballads, gifts and aid. As creatures with a fiery disposition (and perhaps a touch of vanity) adults compete with each other for territory to enhance their looks. While this can be achieved though conventional means like aggression, most charges of an Amarignis do not take well to a foreign Amarignis fighting the dragon that is so kind to them. Thus, to augment their allure, individuals gain territory from each other in a game of out-charming their inhabitants to gain their favor and positive energy. A settlement with a fervent Amarignis is a sign of happiness and well-being."

(아마르이그니스 드래곤은 상냥한 존재로 등에 찬란한 불꽃으로 가려진 모습으로 유명합니다. 이 불꽃은 드래곤과 그 영역 안에 있는 자들 모두의 심정을 대변하는 긍정적인 감정의 현현입니다. 가장 밝은 불꽃을 낼수록 가장 아름답다고 여겨지며―따라서 아마르이그니스들에게는 매혹적인 노래, 선물과 조력 같은 다양한 수단을 통해, 자기 영역의 행복을 책임지는 일이 최우선입니다. 불 같은 기질이라 [그리고 아마 허영기도 있는] 성룡들은 서로 자신의 외모를 가꾸기 위한 영역을 두고 경쟁합니다. 침략같은 종래의 방식으로 얻을 수도 있으나, 아마르이그니스들 대부분의 고소고발전에서는 외부의 아마르이그니스가 자신에게 무척 친절했던 다른 용과 싸우는 쪽을 좋게 받아들이지 않습니다. 그래서 자신의 매력을 늘리고자, 각 개체들은 서로의 영역 내 주민들을 호의와 긍정적인 기운을 얻기 위해 더한 매력으로 끌어들이는 경연대회로 영역권을 넓힙니다. 열렬한 아마르이그니스와 합의한다는 건 행복과 번영의 징조입니다.)

도트[]

종류
해츨링
성숙기
성룡
제작자 특전
-
Amarignis SA Dohaerys hatchling
Amarignis SA Dohaerys mature hatchling
Amarignis SA Dohaerys adult

드래곤 백과[]

해츨링 습성[]

성룡의 습성[]

서식지[]

식성[]