쓰나미 와이번(Tsunami Wyvern)은 2012년 5월경에 출시된 종으로 드래곤케이브 6주년 기념으로 등장했습니다.

이름의 어원은 지진해일을 가리키는 일본어 단어인 쓰나미에서 따온 것으로 추정됩니다.

설명 문구[]

[]

"This egg is rocking back and forth in a puddle, creating small waves." (이 알은 작은 파도를 일으키며 웅덩이 속에서 앞뒤로 흔들리고 있네요.)

해츨링[]

"Aww... It’s a cute baby dragon. It is very brightly colored and enjoys splashing in puddles." (어머나…귀여운 아기 드래곤이에요. 매우 밝은 색이고 물웅덩이에서 첨벙거리길 좋아하는군요.)

성숙한 해츨링[]

성룡[]

"Tsunami wyverns are gigantic dragons that live near the ocean. These wyverns can create deadly tsunamis by vigorously flapping their wings directly above the water. They create these waves to catch the eye of potential mate or as a form of self defense, as they are hunted for their beautiful skin. A Tsunami wyvern's wings are also helpful in gliding over the ocean without expending much energy. The color of tsunami wyverns makes it easy for them to blend in with the ocean water, which is useful while stalking prey. Using their rudder-like tails and webbed feet to dive deep into the water, they can easily catch and eat their fill of big fish. Tsunami Wyverns can be found mostly near island chains."

(쓰나미 와이번들은 바다 가까이 사는 거대한 드래곤입니다. 이 와이번들은 치명적인 쓰나미를 자신의 날개를 힘차게 퍼덕여 물 위로 직격시키는 것만으로도 일으킬 수 있습니다. 그 아름다운 가죽 때문에 사냥당하기에 그들은 이런 파도를 잠재적인 짝의 시선을 사로잡거나 자기 보호 차원에서 만들어냅니다. 쓰나미 와이번의 날개는 또한 많은 힘을 쏟지 않고도 바다 위를 활공하는데 도움이 됩니다. 쓰나미 와이번의 색깔은 바다색과 쉽게 어우러지게 하여, 먹이를 쫓는 동안 유용합니다. 이들의 방향키 같은 꼬리와 물 속 깊이 잠수하기 위한 물갈퀴가 있는 발을 이용해, 그들은 쉽게 잡아 큰 고기를 양껏 잡아먹을 수 있습니다. 쓰나미 와이번들은 대부분 일련의 섬 인근에서 찾아볼 수 있습니다.)

드래곤 백과[]

해츨링 습성[]

성룡의 습성[]

서식지[]

식성[]