시미터윙 와이번(Scimitar-wing Wyvern)은 2017년 4월경에 출시된 종입니다.

이름답게 설정상 날개 끝에 달린 칼날같이 날카로운 부위를 지닌 특징으로 인해 이름 또한 언월도를 뜻하는 scimitar란 영단어에서 따왔다고 합니다.

설명 문구[]

[]

"This egg seems quite harmless." (이 알은 꽤나 무해한 것처럼 보이네요.)

해츨링[]

"Aww... It’s a cute baby dragon. It hits you with its wings if it feels threatened." (어머나…귀여운 아기 드래곤이에요. 위협받는다고 여겨질 때면 자신의 날개로 당신을 때리는군요.)

성숙한 해츨링[]

"And look! It has gained some colored patterns and grown hard blade-like growths on it’s wings! It must be close to maturing." (그리고 보세요! 몇몇 색깔이 있는 무늬가 생겼고 단단한 칼날 같은 부위가 날개에 자라났어요! 어른이 될 때가 가까워지고 있나봐요.)

성룡[]

"Scimitar-wing Wyverns are a small breed, eating mainly birds and small vertebrates; as such, they lack the large teeth and heavy claws of their larger cousins. They are far from defenseless, however, and are named for the blade-like growth that forms over the first digit of their wings. The wyverns use these blades to defend themselves from any attacker. Their blades are quite strong and can cut through almost any scale or hide."

(시미터윙 와이번들은 주로 새와 작은 척추동물을 먹는 소형종입니다. 그러하기에 그들은 자신들의 덩치 큰 친족들이 가진 큰 이빨과 육중한 발톱을 갖고 있지 않습니다. 그러나 무기력한 것과는 거리가 멀어서, 날개의 첫째 손가락 위로 자라난 칼날 같은 부위로 유명합니다. 와이번들은 이 칼날을 자기들을 어떤 덤벼든 생물에게든 스스로를 지키는데 사용합니다. 그 칼날은 제법 튼튼하고 어떤 비늘이나 가죽이건 갈라버릴 수 있습니다.)

드래곤 백과[]

해츨링 습성[]

성룡의 습성[]

서식지[]

식성[]