숄 드래곤(Xol Dragon)들은 2020년 4월 경에 출시된 종으로 일반적으로 야생에서 가져오거나 교배했을 경우에는 파란색이지만 레드 드래곤의 특수 능력인 품기를 사용하면 붉은 변이 개체로 태어납니다. 단, 이렇게 품기를 쓴 알을 버리거나 교환해버리면 효과가 사라져 본래의 파란색 개체로 태어나게 됩니다.

이름의 어원은 아홀로틀이란 멕시코 원산지 도롱뇽을 일컫는 나와틀어 Axolotl에서 xol부분의 어근을 따왔다고 합니다.

설명 문구[]

[]

"This dull egg feels cozily warm." (이 칙칙한 알은 아늑한 따뜻함이 느껴지네요.)

해츨링[]

"Aww... It’s a cute baby dragon. You almost can't draw your attention away from it." (어머나…귀여운 아기 드래곤이에요. 당신은 거의 주의를 녀석에게서 떨어트려놓을 수가 없군요.)

성숙한 해츨링[]

"And look! It has grown fins! It must be close to maturing." (그리고 보세요! 지느러미가 자랐어요! 어른이 될 때가 가까워지고 있나봐요.)

성룡[]

"The bright specks that adorn Xol Dragons mesmerize all who behold them. But those who gaze upon these capricious dragons must be cautious, for it can be difficult to resist their charm. The allure is especially strong during sunset, when Xols perform intricate dances, their agile bodies rising and falling within the water as their ornamental fins shimmer softly. Unwary spectators may find themselves in peril if they give in to the silent call of the dragons’ dangerous beauty, for the waters in which the Xols dance scald all those who enter. Thankfully, anyone who is wise enough to recognize their magic is able to resist it while still enjoying the display. Although dangerous in the water, Xols are relatively harmless on land unless provoked. Xol Dragons lay their eggs on land heated by volcanic activity, and the warmth helps develop their common red coloring. However, when eggs stay below a certain temperature for too long, this development is stunted, leading to the existence of blue individuals."

(숄 드래곤들을 꾸며주는 밝은 반점은 지켜보게 되는 누구든 마음을 사로잡습니다. 하지만 이 변덕스러운 드래곤들을 바라보게 되는 이들은 조심해야되는데, 이들의 매혹에 저항하기란 어려울 수 있기 때문입니다. 그 매력은 특히나 숄들이 복잡한 춤을 추는 때인 해질녘에 강해져, 이들의 날렵한 신체가 물 속으로 뛰어오르고 떨어질 때마다 장식용 지느러미가 부드럽게 어른거립니다. 주의를 게을리 한 관중들은 이 용들의 위험한 아름다움이 부르는 조용한 부름에 넘어가버리면, 위기에 처한 자신을 발견하게 되는데, 숄들이 춤추는 물웅덩이는 들어가는 누구든 데이게 만들기 때문입니다. 다행스럽게도 이들의 마법을 인식하고도 남는 현명한 누구든지 광경을 감상하면서도 저항하는게 가능합니다. 물 속에서는 위험하지만 숄들은 자극받지 않는 한 육상에서는 비교적 무해한 편입니다. 숄 드래곤들은 화산 활동으로 데워진 땅에 알들을 낳고 온기는 이들의 흔한 붉은 색소를 발달시키는데 도움이 됩니다. 그러나 알들이 특정한 기온 아래 너무 오래 노출되면 이런 발달은 성장이 저해당해, 파란색 개체들의 출현으로 이어집니다.)

드래곤 백과[]

해츨링 습성[]

성룡의 습성[]

서식지[]

식성[]