사포 드래곤(Sapo Dragon)은 2020년 5월에 드래곤 케이브 14주년 기념으로 추가된 종입니다.

어원인 sapo는 라틴어로 비누를 뜻합니다.

설명 문구[]

[]

"This egg's shell is slippery and clean." (이 알의 껍질은 미끌거리고 깨끗하네요.)

해츨링[]

"Aww... It’s a cute baby dragon. It likes to blow bubbles while it swims." (어머나…귀여운 아기 드래곤이에요. 헤엄치는 동안 거품을 만들길 좋아해요.)

성숙한 해츨링[]

"And look! Its fins have grown larger! It must be close to maturing." (그리고 보세요! 지느러미가 더 커졌어요! 어른이 될 때가 가까워지고 있나봐요.)

성룡[]

"Sapo Dragons are a playful aquatic breed of dragon with soft, slippery scales. They are known for the beautiful, vibrant colors of their fins, which grow more vivid as they age, and for the bubbles they create. A Sapo may make bubbles to decorate their underwater nests, mark their territory, greet another dragon, or simply because they feel like it. Their delicate skin and thin scales are prone to external parasites, and so Sapo dragons are also fastidious groomers who will spend a considerable amount of time cleaning themselves, even using their bubbles to help blast away any unwanted debris."

(사포 드래곤들은 장난기 많은 부드럽고 매끄러운 비늘을 지닌 수생종의 용입니다. 그들은 나이가 들수록 점점 더 선명해지는 아름답고 생기넘치는 지느러미의 색깔과 이들이 만들어내는 거품으로 유명합니다. 사포들은 물 밑 둥지를 치장하고 영역을 표시하며 다른 용을 맞이하거나 혹은 단순히 하고 싶어서 거품을 만들어낼 겁니다. 이들의 섬세한 피부와 얇은 비늘은 체내 기생충에 취약해서 사포 드래곤들은 또한 깔끔 떨며 손질을 잘해 상당한 양의 시간을 씻는데 보내며, 심지어는 자신들의 거품도 어떤 원하지 않는 부유물이든 날려보내는데 사용하기까지 합니다.)

드래곤 백과[]

해츨링 습성[]

성룡의 습성[]

서식지[]

식성[]