블레이즈백 드래곤(Blazeback Dragon)들은 2021년 3월에 하이드로피디우스 드래곤과 함께 출시된 종입니다.

이름의 어원은 번역하자면 영어로 타오르는 등이란 뜻입니다.

설명 문구[]

[]

"This egg has a dull metallic luster and is hot to the touch." (이 알은 칙칙한 금속성 광택이 있고 만지기에는 뜨겁군요.)

해츨링[]

"Aww... It’s a cute baby dragon. It has quite a temper and its eyes glow a bright yellow." (어머나…귀여운 아기 드래곤이에요. 성질이 보통이 아니고 밝은 노란색으로 눈이 빛나네요.)

성숙한 해츨링[]

"And look! Flames have flared up along its back! It must be close to maturing." (그리고 보세요! 불꽃이 등을 따라 타올랐어요! 어른이 될 때가 가까워지고 있나봐요.)

성룡[]

"Blazeback Dragons live in active volcanic regions, rarely straying from such homes. Their skin is thick and extremely heat resistant, allowing them to swim in hot pools of lava. This lava ignites the oils secreted along the Blazeback’s spine, and in combination with their ability to cast fire magic, can keep the flames going indefinitely provided the dragon consumes enough mana to maintain its strength. An impressive intimidation tool, the flames also provide enough heat to keep Blazebacks warm on volcanic summits."

(블레이즈백 드래곤들은 활동중인 화산 지대에서 살아가며 이러한 장소에서 거의 벗어나지 않습니다. 이들의 가죽은 두껍고 내열성이 뛰어나 뜨거운 용암 웅덩이에서 헤엄치게끔 해줍니다. 이 용암이 블레이즈백의 등골을 따라 분비되는 기름에 불을 붙여 화염마법을 시전하는 이들의 능력과 결합해, 무기한으로 용이 기력을 유지하기 위한 충분한 마나를 흡수하게 해주는 불꽃을 지속할 수 있게 합니다. 인상적인 위협 수단인 불꽃은 또한 블레이즈백들에게 화산 꼭대기에서 따뜻하게 해주는 적당한 열기도 제공합니다.)

드래곤 백과[]

해츨링 습성[]

성룡의 습성[]

서식지[]

식성[]