라쿨라 드래곤(Lacula Dragon)은 드래곤케이브 13주년 기념으로 2018년 5월에 출시된 종입니다.

2021년 상반기 들어 도트가 알을 제외하고 교체되기도 했습니다.

설명 문구[]

[]

"This green and silver egg lurks in the shadows, tempting you to steal it." (이 녹색과 은색 알은 그림자 속에 도사리면서 당신이 훔치도록 유혹하네요.)

해츨링[]

"Aww... It’s a cute baby dragon. It appears almost snake-like in nature." (어머나…귀여운 아기 드래곤이에요. 타고나기를 거의 뱀과 같이 보입니다.)

성숙한 해츨링[]

성룡[]

"Despite their massive size, Lacula Dragons are supremely stealthy creatures that rely on cunning wit to overcome the disadvantage of their large, flightless bodies. These dragons carve their homes into wet caves along the shores of sea cliffs, and use their resourcefulness to trap prey into the corners of large labyrinths of their own design. Typical prey often includes other dragons of medium size, but Lacula Dragons have been known to overcome larger creatures through sheer ambition and force of will. Their bite is often fatal to smaller creatures due to the potent venom in its hooked fangs, which is capable of paralyzing even the largest of adversaries. Although these dragons are solitary in nature and only meet for breeding purposes, a Lacula may be convinced to share its territory with another dragon if advantageous. In this case, the bonds a Lacula forms are everlasting, and any companions of a Lacula should count themselves lucky to have such a dragon willing to protect them."

(그 거대한 덩치에도 불구하고 라쿨라 드래곤들은 자신들의 크고 날 수 없는 신체의 약점을 교활한 재치에 의지해 극복한 극도로 은밀한 생물들입니다. 이 용들은 자신의 거처를 해안 절벽의 해변가를 따라 난 젖은 동굴을 파고 들어가 만들어, 지략으로 먹이감을 거대한 자기식대로 도안한 미궁의 구석에 가두는데 이용합니다. 일반적으로 사냥감은 종종 중간 크기의 다른 드래곤을 포함하지만 라쿨라 드래곤들은 순수히 야망과 의지력으로도 더 큰 생물을 압도하는 걸로도 알려져있습니다. 이들의 물기는 가장 큰 상대라 해도 마비시키는 게 가능한 굽은 송곳니의 풍부한 독으로 인해, 흔히 작은 생물들에게 치명적입니다. 이 용들은 선천적으로 혼자 살고 오직 짝짓기를 목적으로 만날뿐이지만, 라쿨라 개체로는 만약 이득이 있다면 다른 드래곤과 영역을 공유하는데 설득할 수 있습니다. 이런 경우, 라쿨라가 형성하는 유대관계는 영원하며 라쿨라의 동반자인 누구든 그런 용이 자신을 기꺼이 지키고자 한다는데 행운이라 여겨야될 겁니다.)

드래곤 백과[]

해츨링 습성[]

성룡의 습성[]

서식지[]

식성[]