듀오톤 드래곤(Duotone Dragon)들은 시리악스 린트부름과 함께 2013년 8월에 출시된 종입니다.

어원인 duotone은 말 그대로 두가지 색조란 뜻으로 실제 용의 도트에도 그대로 두가지색이 반씩 차지하는 식으로 반영되어있습니다.

설명 문구[]

[]

"This egg can’t seem to make up its mind what color it is." (이 알은 어떤 색으로 할 지 정하질 못하는 것처럼 보이네요.)

해츨링[]

"Aww... It’s a cute baby dragon. It has two heads. You expected it to have some color, though." (어머나…귀여운 아기 드래곤이에요. 머리가 둘이군요. 그렇지만 당신은 색이 있을 줄 알았습니다.)

성숙한 해츨링[]

"And look! It has grown wings and changed color! It must be close to maturing." (그리고 보세요! 날개가 자라고 색깔이 변했어요! 어른이 될 때가 가까워지고 있나봐요.)

성룡[]

"Because of their dual personalities, Duotone Dragons are extremely nervous and indecisive. When confronted, it is often the case that one head wants to fight while the other wants to run, resulting in the dragon trying to go in two directions at once. They are omnivorous, choosing to eat both vegetation and meat—although perhaps this is just another outcome of their indecisiveness.

Both heads can control the body, with each head having only marginal control on the opposing side of the body; this works when both halves want the same thing, but does not work as well when there is a disagreement. Despite this, Duotone Dragons can fly quite well, but can crash through the trees if one head becomes distracted.

Duotone Dragons can fight, using their large claws and heavy face plates to rend and bash their opponents."

(이들의 이중인격 때문에 듀오톤 드래곤들은 극도로 불안하고 우유부단합니다. 위기에 직면하게 되면, 한 쪽 머리는 싸우고 싶어하는 반면 다른 쪽은 도망가고 싶어해 한 번에 다른 방향으로 가려하는 결과를 낳는 경우가 자주 일어납니다. 잡식성으로 채소와 고기를 둘 다 먹길 택하며―이 또한 그저 우유부단함의 또다른 결과일 지도 모릅니다.

양쪽 머리는 각 머리가 신체의 반대편에 대한 근소한 제어권을 가질 뿐이긴 하지만 신체를 조종할 수 있습니다. 이렇게 양쪽 모두 같은 것을 원한다면 괜찮지만, 서로 동의하지 않을 때는 그리 잘 굴러가지 못합니다. 이럼에도 불구하고 듀오톤 드래곤들은 제법 잘 날 수 있으나, 다른 한 쪽 머리가 주의를 딴 데 팔면 나무에 부딪힐 수 있습니다.

듀오톤 드래곤들은 거대한 발톱과 육중한 머리갑주를 적을 찢어발기고 후려치는데 사용해 싸울 수 있습니다.)

드래곤 백과[]

해츨링 습성[]

성룡의 습성[]

서식지[]

식성[]