글로우백 피그미(Glowback Pygmy)들은 2019년 7월에 출시된 종입니다.

이름의 뜻은 말그대로 빛나는 등이란 뜻입니다.

설명 문구[]

[]

"This tiny egg gives off a colorful glow." (이 작은 알은 다채로운 빛깔을 내뿜고 있네요)

해츨링[]

"Aww... It’s a cute baby dragon. Its back is covered in small luminescent hairs." (어머나…귀여운 아기 드래곤이에요. 등은 작은 빛을 발하는 털로 덮여있습니다.)

성숙한 해츨링[]

성룡[]

"Sociable and small, Glowback Pygmies are very caring towards other pygmies’ young. They tend to be nocturnal, lazing in the sun or resting in the treetops during the day, while at night they dance in the dark, their backs glowing brightly due to a bioluminescent chemical they produce in the hair-like growths on their backs. These hairs may shine in many colors; some individuals hold a solid shade across their back, while most gleam with a multitude of different hues. They have a love for shiny objects, often taking them back to their nest and leaving something from their home tree in return."

(사교적이고 자그마한 글로우백 피그미들은 다른 피그미 새끼들을 매우 아껴줍니다. 이들은 야행성 기질로 햇빛 속에 늘어져있거나 낮동안에는 나무 꼭대기서 쉬고 있는 반면, 밤동안에는 어둠 속에서 춤을 추며 등에 자라나는 털 같은 부위가 생성하는 생체발광 성분으로 인해 밝게 등이 빛납니다. 이 털은 다양한 색으로 빛날 수 있습니다. 몇몇 개체들은 확연한 음영이 등을 따라 나있는 반면, 대부분은 각기 다른 여러 색조로 어슴푸레 빛납니다. 빛나는 물건들을 좋아해서, 자주 둥지로 가져가고 그 대신으로 자신이 머무는 나무에서 가져온 무언가를 남겨둡니다.)

드래곤 백과[]

해츨링 습성[]

성룡의 습성[]

서식지[]

식성[]