가짜와이번 드레이크(Pseudo-Wyvern drake)들은 2020년 7월경에 추가된 드레이크입니다.

이름은 설정상 와이번과 닮은 듯한 외형으로 인해 붙여진 듯 합니다..

설명 문구[]

[]

"It almost looks like there are claw marks on this egg." (이 알에는 발톱자국이 있는 것처럼 보입니다.)

해츨링[]

"Aww... it's a cute baby drake. It often tries to stand on its hind legs, but keeps falling on its face..." (어머나…귀여운 아기 드레이크네요. 자주 뒷다리로 서있으려 하지만 계속 얼굴이 땅에 부딪히는군요…)

성숙한 해츨링[]

"And look! It has gotten bigger! It must be close to maturing." (그리고 보세요! 더 커졌어요! 어른이 될 때가 가까워지고 있나봐요.)

성룡[]

"Pseudo-wyvern Drakes are a desert-dwelling species with an unusual bipedal body structure as adults. They start out as quadrupedal hatchlings and slowly start walking on their hind legs as they age. As their name suggests, these drakes are often mistaken for wyverns from afar as they ride the desert currents searching for food. A social drake, Pseudo-wyverns travel in small packs, working, hunting, and raising young together."

(가짜와이번 드레이크는 독특한 성룡의 이족보행 신체 구조를 지닌 사막에 거주하는 종입니다. 처음에는 사족보행 해츨링으로 시작하여 나이를 먹을 수록 뒷다리로 느리게 걸어다니기 시작합니다. 이들의 이름이 제시하듯이, 이런 드레이크들은 자주 멀리서 음식을 찾으러 사막 기류를 타고다닐때 보면 와이번으로 오인됩니다. 사회적인 드레이크인 가짜와이번들은 소규모로 협동해 사냥하며 함께 새끼를 키우면서 떠돌아다닙니다.)

드래곤 백과[]

해츨링 습성[]

성룡의 습성[]

서식지[]

식성[]